COMING UP
On navigating nightlife and festivals as Black people
w/ Black History Month
WE 03.03 19:00
 


Parvin Saljoughi & Nana Biluš Abaffy
residentie

Militaire parades, televisiepropaganda en vervormde realiteiten inspireren dit kunstenaarsduo bij hun choreografische werk dat film en live performance mixt tot een achtbaanrit op leven en dood.

KIM is een studie over oorlog en vrede. Het project onderzoekt en ontmantelt “larger than life”/ megalomane vertoningen van macht, de extravagante choreografie van militaire parades op TV, de propaganda van uitzendingen over verwarde/gemengde/vervormde realiteiten, en de klootzak-tovenaar die zich achter het gordijn verstopt. Aan de hand van choreografie behandelen de performers vragen over subversieve/tegendraadse overlevingsstrategieën en achtbaanritten. 

BIO

Parvin Saljoughi (Teheran) en Nana Biluš Abaffy (Zagreb/Melbourne) werken met experimentele dans en performance, vanuit hun Brusselse lockdownbubbel. Ze zouden nieuw video- en live performance werk brengen op de (afgelaste) 2020 Teheran Contemporary Sculpture Biennale, en kregen de opdracht van Chunky Move om een choreografisch en meer-dan-cinematografisch werk voor te stellen als onderdeel van het 2020 Next Wave Festival in Melbourne. Hun video-performance werk uit recente samenwerkingen was in 2019 al te zien bij Giardino Segreto in het Palazzo Durini in Milaan, als onderdeel van de expo Rooze Mabada, in samenwerking met ITC Ethical Fashion Initiative en Flash Art; bij Centrale Fies Art Work Space als onderdeel van de Live Works Performance Award/Drodesera Festival, bij Arts House Melbourne als onderdeel van de CultureLab kunstresidentie, en bij Kaaistudios als onderdeel van een Workspace Brussels residentie.

You might also like: