Eeuwenoude tradities versmelten met expressieve dansimprovisatie, tegen een indrukwekkend decor. Een reis tussen het reële en spirituele.
€15 reductie
meer info
Regisseur en beeldend kunstenaar Tianzhuo Chen creëert een fascinerende minimalistische setting, geïnspireerd door het Japanse Noh-theater, voor choreograaf en danser Siko Setyanto. Eeuwenoude tradities versmelten met expressieve dansimprovisatie in deze evocatieve voorstelling die het intrigerende verhaal van een ontmoeting tussen de voorouders en een walvis vertelt.
Setyanto, bijgestaan door muzikanten Kadapat en Kakushin, neemt het publiek mee op een meditatieve reis waarin de golven en verhalen van de oceaan weerklinken. De eenvoud en stilte van de choreografie contrasteren met de intensiteit van de muziek. Het publiek wordt ondergedompeld in een ervaring waarbij de grens tussen het reële en het spirituele vervaagt.
Chen en Setyanto creëren twee op zichzelf staande maar nauw met elkaar verbonden voorstellingen. Ze vormen de twee hemisferen van dezelfde planeet, we kunnen voor één hemisfeer kiezen, of naar beide reizen. Chen oogstte de afgelopen jaren lof en erkenning voor zijn bijzondere beeldtaal. Voor het eerst is dit werk van Chen en Setyanto nu te zien in Brussel en kunnen we kennismaken met hun visionaire artistieke talent.
Toegankelijk voor rolstoelgebruikers met assistentie | ⧖ 55min
Presentation: Kunstenfestivaldesarts, Beursschouwburg | Artistic director: Tianzhuo Chen | Choreography and performance: Siko Setyanto | Live music: Kadapat, Kakushin | Costume: Chenting Yu | Special make-up: Una Ryu | Mask: Manda Pinky | Production and management: partner in crime | Coproduction: Kunstenfestivaldesarts | Moyang 先祖 & Seaman 漁師 is based on Ocean Cage, a production by Tianzhuo Chen and partner in crime in coproduction with HAU Hebbel am Ufer, Arsenic, Kyoto Experiment, Kampnagel and tanzhaus nrw | Supported with funds from the HKF-Capital Cultural Fund Berlin
image (c) Nathaniel Brown