Je maakt deel uit van het communicatieteam van Beursschouwburg, onder leiding van een diensthoofd. Je denkt actief mee over de richting van onze communicatie. Je werkt nauw samen met andere collega’s op communicatie, externe vormgevers en webmaster, maar ook met de rest van de medewerkers van Beursschouwburg.
Algemeen
Beursschouwburg ziet communicatie als een krachtig en gemeenschapsvormend instrument, onontbeerlijk in een huis met een onbekend, jong en experimenteel programma.
Centraal in de communicatie staan het superdisciplinaire aanbod, met focusprogramma’s die ons toelaten een coherent communicatieverhaal te vertellen.
Fundamenten communicatie:
- Eigenzinnige vorm & tone of voice
- Humor en lichtvoetigheid
- Inclusief: in dialoog, leesbaar, laagdrempelig, meertalig
- Op de huid van publiek, artistieke werking en maatschappelijke ‘grondstromen’
- Informeren én verdiepen
Takenpakket
► DIGITAAL
- Verantwoordelijke website
- Contactpersoon voor de webmaster + opvolging van de technische aspecten
- Permanent up to date houden van de website: evenementen en nieuwsberichten opladen, waar nodig zelf informatie (tekst, beeld, video,…) opvragen, opzoeken, schrijven en (laten) vertalen - rekening houdend met de ‘tone of voice' en de visuele identiteit van Beursschouwburg.
- Analyse, optimalisatie en planning van de verdere ontwikkeling website.
- Digitale signalisatie
- Uitbouwen digitale signalisatie in Beursschouwburg i.s.m. verantwoordelijke IT.
- Aanmaak content voor digitale signalisatie.
- Digitale content
Verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling digitale content: ontwikkeling formats voor nieuwsbrieven, monteren video's, ondersteuning social media, … - Server
Beheer en archivering digitaal communicatiemateriaal op server (foto’s, video’s, PDF’s,…) in overleg met verantwoordelijke IT.
► DESIGN
- In-house drukwerk
- Aanmaken print signalisatie en communicatie in-house: kalenders, klikkaders, tentoonstellingen, evenementen,… In overleg met vormgevers.
- Aanmaken programma’s voor podiumvoorstellingen, filmprogramma’s,…: samenstellen content en aanmaak.
- Externe flyers en affiche
Discipline-flyers / affiches aanmaken. Samenstellen content. Aanmaak op basis van sjabloon en opvolging druk - in overleg met vormgevers. - Advertenties (print & digitaal/banners) Inplannen op basis van gemaakte afspraken met partners, verzamelen en creëren content, vormgeven i.s.m. vormgevers.
- Materiaal voor intern gebruik & promomateriaal
- Verantwoordelijk voor aanmaak, bestelling en opvolging van briefpapier, visitekaartjes, toegangstickets, vouchers, polsbandjes, drankbonnen,…
- Wanneer nodig mee nadenken over en bestellen van promotiemateriaal in samenspraak met communicatieteam en vormgevers.
Profiel
- Affiniteit met de werking Beursschouwburg
- Affiniteit met grafische vormgeving en goede kennis van Adobe Creative Suite (Illustrator, Indesign, Photoshop, Premiere,…), Web Analytics, iMovie,…
- Affiniteit met en interesse voor de structuur van en systemen achter databases, websites en servers
- Oog voor detail
- Planmatig werken
- Vlotte schrijfstijl. Zeer goede kennis van Nederlands. Goede kennis van Engels en Frans
Aanbod
Een deeltijds contract (80%) van onbepaalde duur en extra-legale voordelen
Een loon aangepast aan je kennis en ervaring, volgens de CAO Podiumkunsten
Een unieke kans om ervaring op te doen in een boeiende en internationale culturele omgeving.
Beursschouwburg staat open voor diversiteit: geïnteresseerden kunnen ongeacht hun etnische, religieuze of culturele achtergrond hun kandidatuur stellen.
Stuur je gemotiveerde kandidatuur (brief met gedetailleerde CV) voor 11 december 2016 naar Beursschouwburg vzw, A. Ortsstraat 20-28, 1000 Brussel ter attentie van Els Missotten of naar els@beursschouwburg.be.