Over een intrigerende moeder-dochterrelatie, waarbij het niet duidelijk is wie welke rol vertolkt.
Josefin Arnell is ervan overtuigd dat haar moeder een adembenemende actrice kan zijn, als “ervaringsdeskundige in dubbelleven”: een hardwerkende moeder overdag, dronken en waanzinnig ’s nachts.
Geïntrigeerd door de Zuid-Amerikaanse geloofsheling die Alejandro Jodorowski in zijn boeken beschreef, reizen moeder en dochter naar Brazilië op zoek naar de wereldberoemde genezer Joao de Deus (John of God). Ze hopen dat hij Arnell’s moeder verlichting kan bieden bij haar gezondheidskwalen, maar ontdekken bij hun aankomst dat de mirakelwerker zelf gehospitaliseerd is. In plaats van genezing wacht hen een broeierig sektedorp met belabberde zwembaden en mature blondines met een hoek af.
Josefin Arnell toont werkelijk alles: van haar moeders alcoholisme, geschifte oneliners tot spataders. Ze doet dit bovendien met veel gemak en keert meteen ook de rollen om, wie is nu de moeder en wie het kind?
SE/NL, 2016, 28’
In the framework of THE FUTURE IS FEMINIST.