Een luisterstuk over dingen die zich onopgemerkt in ons lichaam nestelen.
“that in which we live, leftovers and heritage,
toxic or fertile, aural reminiscence with an a
all those things that stay in the ear,
all those things that we can’t grasp but we keep
the sonic imprint”
Sandar Tun Tun componeerde Minor Noise in het kader van "The Fire Next Time", een tentoonstelling gecureerd door Mawena Yehouessi en Rosanna Puyol (Villa Arson, 2023). De drie hoofdstukken gaan over dingen die we horen maar niet per sé begrijpen. Dingen die onopgemerkt blijven, maar zich toch in het lichaam nestelen en indrukken achterlaten in het auditieve geheugen.
20 minuten
in loop
Sandar Tun Tun werkt rond fabulatie, nieuwe partnerschappen en samenwerkingstrajecten. Als kunstenaar, onderzoeker, DJ en componist ontwikkelt hen kritische en sensitieve luisterervaringen. In hun projecten herdenkt hen dissonantie, fragmentatie en ruis en put daarbij onder meer uit de sociale aspecten van muziek. Hun onderzoek richt zich ook op het doorgeven van kennis binnen auditieve culturen en de relatie tussen technologie en spiritualiteit, niet-menselijke ecologieën en collectief bewustzijn. Het leidt hen tot experimenten met talen, strategieën en co-composities die vorm krijgen in creaties, studiegroepen en evenementen zoals sonische poëzieavonden.