We tonen drie kortfilms van de jonge Japans-Belgische kunstenares Lisa Spilliaert (JP/BE).
► Met een ticket van Lisa Spillaert kun je gratis naar het optreden van Baio en Moonlight Matters!!
Gewoon je ticket aan de ingang tonen! :-)
Naast de screening van Growth Record 1 gaat Growth Record 2 bij ons in première. In dit langtermijnproject waarvan al twee episodes te zien zijn, registreert Spilliaert de groei van een kind, waarvan zij bij wijze van spreken evengoed de moeder kon geweest zijn. Ze had namelijk seks met de Japanse man die 9 maanden later vader werd. Uit nieuwsgierigheid naar de baby beslist ze het kind regelmatig te fotograferen.
Een derde filmproject Hotel Red Shoes maakte Lisa Spilliaert samen met haar zus Clara. Een oud nostalgisch Japans lied 'The Girl with the Red Shoes' en het liefdeshotel 'Red Shoes' in Tokio vormen het decor van een wederzijds verlangen tussen België en Japan. Het filmwerk Hotel Red Shoes is de herinterpretatie van het lied door de twee zussen.
Nagesprek gemodereerd door Ann Overbergh.
+/- 60 min
NL/JP spoken
EN subtitles
Growth Record 1
8’45”
By: Lisa Spilliaert
Camera: Liam Singelyn
Montage: Elias Heuninck
Grading: Loup Brenta
Titles: Mario Debaene
Dutch monologue: Ilse Carbonez
JP-EN subtitles: Emi Kodama
NL-EN subtitles: Stijn Schiffeleers
Production: 2112
With the support of VAF Flanders Audiovisual Fund, Be-Part and The Province of West-Flandres
Growth Record 2
9’25’’
By: Lisa Spilliaert
Camera: Liam Singelyn
Editing: Elias Heuninck
Mixing: Laszlo Umbreit
Grading: Loup Brenta
Titles: Mario Debaene
JP-EN subtitles: Emi Kodama
NL-EN subtitles: Stijn Schiffeleers
Production: 2112
With the support of VAF Flanders Audiovisual Fund, Be-Part and The Province of West-Flanders
Hotel Red Shoes
15’
By: Lisa & Clara Spilliaert
Sound recording dialogue: Johan Vandermaelen
Mixing: Elias Heuninck
Titles: Mario Debaene
With the support of: VAF
► Lisa Spilliaert (°1990) was born in Tokyo. Her mother is Japanese and her father Belgian. She grew up in Japan and moved to Belgium when she was 17. Spilliaert uses the rangefinder of her camera to bridge distances, and to unite mental reference frameworks.