Crisis? What Crisis? There's No Business Like Show Business!
Free
First come, first served!
De personages raken universele thema’s als leven, liefde en de dood aan. Wat hen samenbrengt en ook doet botsen is een gedeelde liefde voor vaudeville(1) en music hall. De alchemie tussen de twee personages, die met hart en hoofd aan de show zijn toegewijd, legt gaandeweg een nieuwe betekenislaag bloot. Eigenlijk gaat OPENING NIGHT hierover: slaag je erin om je plekje in de wereld te claimen, of geef je die plek op, nederig en zonder spijt?
65'
(1) In a typical Vaudeville show (1880-1930), ten to fifteen numbers followed each other: song, dance and comedy routines, animal, magic and circus acts...The success of Vaudeville, in comparison to other types of theatre like Variety, Burlesque or Music Hall, came from its engagement to offer wholesome entertainment for the whole family. During Vaudeville’s golden age, sumptuous, modern palaces of consumption were built where the show turned day and night. The American concept of mass entertainment was born.
Concept: Mark Tompkins, in collaboration with Mathieu Grenier
Set design and costumes: Jean-Louis Badet
Light design and technical direction: Rodolphe Martin
Stage direction: Frans Poelstra
Assistant: Alix Denambride
Production: I.D.A. Mark Tompkins subventionnée par la DRAC Ile-de-France / Ministère de la culture et de la communication.
With the support of: micadanses Paris and ImPulsTanz – Vienna International Dance Festival